Jak kupować online

Masz mało czasu i na samą myśl o weekendzie w centrum handlowym robi ci się słabo? Mamy na to radę. Zapraszamy na komfortowe zakupy-online. Po przeczytaniu naszych rad zakupy te nie tylko będą tańsze, ale też szybsze i do tego z dostawą do domu
zakupy w internecie
ZNAJDŹ SKLEP

Szukając butów, wrzuć ich nazwę w google – dostaniesz propozycje sklepów, w których możesz je znaleźć. Wpisuj do wyszukiwarki jak najbardziej dokładny opis typu „skórzane buty męskie”, możesz nie używać polskich znaków. Szukając konkretnego modelu, wpisz markę i nazwę/symbol modelu. Skorzystaj z porównywarki cenowej, np. ceneo.pl lub skąpiec.pl   

POZNAJ ZASADY
Po wejściu na stronę sklepu najpierw ustaw wersję językową na polski (zazwyczaj prawy górny róg) i walutę na złotówki. Potem w dziale FAQ lub dostawa sprawdź, czy na pewno sklep wysyła produkty do Polski. Upewnij się, czy musisz zakładać konto – doradzamy je założyć, bo:
1. masz stały dostęp do wszystkich informacji w jednym miejscu  
2. w razie problemów masz bezpośredni kontakt z obsługą, która zna ID twojego zamówienia oraz jego status i nic nie musisz dodatkowo tłumaczyć.

PŁATNOŚCI
Sprawdź, jakie są opcje dostawy. Standardowo są to: Poczta Polska, kurier lub paczkomat. W przypadku paczkomatu możesz sam odebrać paczkę 24/7. Jeśli masz nieregularny tryb pracy, to najlepsza opcja. Sprawdź też koszty dostawy – zależą one od wybranego przewoźnika. W większych sklepach standardem jest już darmowa wysyłka. Najszybsza opcja to wysyłka kurierem za pobraniem.

ZNIŻKI
Zanim sfinalizujesz zamówienie, wejdź na strony kuponów rabatowych, np: kod–rabatowy.pl, kodyrabatowe.pl czy tanio.co/kupony. Sprawdź, czy są zniżki lub oferty darmowej wysyłki w sklepie, w zakupy2.jpgktórym składasz zamówienie. Skopiuj wybrany kod rabatowy i wklej go w swoim koszyku pod zamówieniem.  

KOSZYK

Po wybraniu odpowiedniego rozmiaru, koloru itd. przenieś produkt do koszyka i sprawdź dwa razy, czy na pewno liczba zamówionych produktów jest właściwa. Wybierz
opcję dostawy i płatności oraz koniecznie potwierdź. Standardem jest, że sklep wysyła mejla z potwierdzeniem złożenia zamówienia. Sprawdź, czy tam też wszystko się zgadza.

GWARANCJA
W przypadku gadżetów, butów czy wyrobów ekskluzywnych zbadaj, jaką sklep zapewnia gwarancję/rękojmię. Zazwyczaj najpierw naprawia się produkt, w momencie gdy nie ma takiej możliwości, wymienia się na taki sam lub ostatecznie zwraca należność.

PRZESYŁKA I ZWROT
Nim wciśniesz ostatni enter, zapoznaj się, jakie prawa przysługują ci przy zwrocie. Przede wszystkim czy w ogóle możesz zwrócić produkt i w jakim terminie sklep przeleje ci gotówkę. Czasem jest tylko możliwość wymiany na inny produkt w tej samej lub wyższej cenie lub bon zakupowy. Największe sklepy oferują darmową wymianę i zwrot nawet do 100 dni.

CERTYFIKATY
Niektóre sklepy, jak np. pierreriu.com, który jest sygnatariuszem Memorandum of Understanding,  posiadają certyfikaty oryginalności. Masz pewność, że kupujesz produkt oryginalny. Zwróć uwagę też na certyfikat Trusted Shop czy rzetelna Firma – są to gwarancje, że dany sklep jest bezpieczny i godny zaufania.

Artykuł pochodzi z magazynu CKM 7/2014

Dodał(a): CKM Czwartek 23.10.2014