39 kultowych filmów obejrzanych od końca

Filmy są prawie jak muzyka, a legenda mówi, że jeśli puścić od tyłu utwór „Stairway To Heaven” grupy Led Zeppelin, można usłyszeć jawnie satanistyczny przekaz.

recenzje filmowe inaczej

Idąc tym tropem, postanowiliśmy obejrzeć od końca najsłynniejsze filmy ostatnich kilku dekad, żeby przekonać się, czy i w nich nie drzemie ukryte, nie daj Bóg, szatańskie przesłanie. Na trop diabła nie natrafiliśmy, ale oglądane od tyłu kinowe hity zyskały zupełnie nowy niespodziewany sens. Zresztą przekonaj się sam, co przyniósł nasz niewinny eksperyment.

JAK ZOSTAĆ KRÓLEM

reż.: Tom Hooper
Angielski król kończy wojnę z Niemcami, oddaje tron swemu bratu hulace, skutkiem czego coraz bardziej się jąka i gada bez sensu. W scenie finałowej w ogóle traci głos i, stojąc na stadionowej trybunie, słyszy rżenie i śmiech koni.

CASINO ROYALE

reż.: Martin Campbell
Główny bohater ratuje swą dziewczynę od utonięcia. Następnie przegrywa w kasynach wszystkie oszczędności oraz zabytkowego Astona Martina DB5, a potem zmienia smoking na kąpielówki i idzie na plażę.

STALINGRAD

reż.: Joseph Vilsmaier
Niemieccy żołnierze próbują wydostać się ze skutego lodem Związku Radzieckiego, a ich morale cały czas rośnie. Gdy w końcu udaje im się opuścić ZSRR, w świetnych humorach wyjeżdżają nad morze do Włoch, by cieszyć się słońcem.

STAR WARS: NOWA NADZIEJA

reż.: George Lucas
Rebelianci naprawiają zniszczoną Gwiazdę  śmierci, w podzięce za to Darth Vader wypuszcza z niewoli księżniczkę Leję i zwraca im Sokoła Millennium. Na końcu Luke Skywalker żegna się z myślą o seksie z własną siostrą i wraca na planetę Tatooine, by pomagać krewnym w pracy na roli.

PRETTY WOMAN

reż.: Garry Marshall
Bogaty biznesmen stopniowo odbiera wybrance swego serca kosztownośc i eleganckie ciuchy. W finale zmienia ją w tanią prostytutkę, porzuca na ulicy i odjeżdża w siną dal.

300

reż.: Zack Snyder
Cały film wojownicy ze Sparty zajmują się ożywianiem armii perskiej, a na końcu król Leonidas wyciąga ze studni perskiego posłańca, pozwala mu wrócić do domu, a sam idzie bawić się z synem.

WŁADCA PIERŚCIENI

reż.: Peter Jackson
Mały człowieczek o brudnych kosmatych stopach wyciąga pierścionek z wulkanu, a następnie bardzo długo wędruje w stronę domu.


127 GODZIN

reż.: Danny Boyle
Młody alpinista wspina się po górach z krwawiącym kikutem ręki. Brakującą kończynę znajduje pod głazem i przymocowuje sobie do kikuta za pomocą tępego scyzoryka. Potem zrzuca z ramienia głaz i wskakuje za nim na górę. Już z wszystkimi kończynami i w pełni zdrowia kontynuuje przerwaną wspinaczkę.

CZAS APOKALIPSY

reż.: Francis Ford Coppola
Komandos ratuje życie zwariowanemu pułkownikowi ukrywającemu się w kambodżańskiej dżungli, po czym wsiada na kuter i odpływa do Wietnamu. Po drodze zbiera kumpli, oddaje ukradzioną deskę surfingową, a na koniec trafia do hotelu w Sajgonie, gdzie po pijanemu naprawia rozbite lustro.

CIEKAWY PRZYPADEK BENJAMINA BUTTONA

reż.: David Fincher
Historia dziecka, które starzeje się, podczas gdy wszyscy dookoła niego w dziwny sposób młodnieją.

FILM PORNO
(niemal każdy)
Główny bohater, korzystając z magicznych mocy, wysysa białą maź z twarzy partnerki, za co ta odwdzięcza się, robiąc mu loda. W finale mężczyzna bierze torbę ze sprzętem hydraulika, psuje kobiecie zlew i wychodzi.


LŚNIENIE

reż.: Stanley Kubrick
Niezrównoważony i ranny w głowę facet wydostaje się z chłodni w hotelu na odludziu i zasiada do pisania książki. W trakcie pisania rana głowy znika, a bohater normalnieje. Na końcu zabiera z hotelu rodzinę i wszyscy, w świetnych humorach, wracają do domu.


SZCZĘKI

reż.: Steven Spielberg
Wielki rekin wypluwa kawałek  łodzi, a potem także plażowiczów z fikcyjnej wyspy Amity w Nowej Anglii (USA). Pod koniec filmu władze otwierają miejscową plażę, a rekin wypluwa jeszcze dwie osoby i znika.

SKAZANI NA SHAWSHANK

reż.: Frank Darabont
Facet spędza popołudnie na plaży, po czym wślizguje się do więzienia, by tam doświadczyć gwałtów analnych. Po serii tych upokorzeń opuszcza zakład karny głównym wejściem, a w domu stwierdza, że żona go zdradza.

PSY

reż.: Władysław Pasikowski
Policjant ożywia martwego kumpla, a była żona zwraca mu luksusowy dom i BMW. Następnie, wspólnie z kolegami, z ogniska na wysypisku  śmieci wyciąga ważne dokumenty dotyczące specsłużb PRL i wysyła swą nieletnią partnerkę do poprawczaka. W finale zostaje przywrócony do pracy w SB.


JOHN RAMBO

reż.: Sylvester Stallone
Główny bohater, z twarzą wykrzywioną w przerażającym grymasie, ożywia dziesiątki ludzi w birmańskiej dżungli, po czym wsiada do  łodzi i odpływa do swojego domu w Tajlandii,  żeby poświęcić się hodowli węży.


OCEAN’S ELEVEN

reż.: Steven Soderbergh
Grupa oszustów dobrowolnie deponuje 150 milionów dolarów w skarbcu kasyna Bellagio w Las Vegas. Po tej akcji bohaterowie filmu rozstają się, a główny bandyta ląduje w więzieniu.


CAST AWAY – POZA ŚWIATEM

reż.: Robert Zemeckis
Główny bohater opuszcza swą kobietę, a następnie, pokonując wiele przeciwności losu, udaje się tratwą wpław na bezludną wyspę, by żyć tam razem z piłką do siatkówki. Po kilku latach samotności wydobywa z dna morza samolot, wsiada do niego i wraca do żony.


GORĄCZKA

reż.: Michael Mann
Czterech uzbrojonych gości urządza strzelaninę w centrum Los Angeles, po czym panowie udają się do banku, deponują w sejfie kilkanaście milionów dolarów i oddalają się nieniepokojeni.


JAK ROZPĘTAŁEM II WOJNĘ ŚWIATOWĄ

reż.: Tadeusz Chmielewski
Historia dezertera, który ucieka z Polski na pokładzie niemieckiego samolotu. W finale przypadkiem udaje mu się doprowadzić do zakończenia konfliktu między Polską a Niemcami, po czym wsiada do pociągu i zasypia.


GLADIATOR

reż.: Ridley Scott
Historia niewolnika, którego przywraca do  życia cesarz rzymski. Następnie ozdrowieniec po stoczeniu wielu walk na arenach gladiatorów zostaje generałem i tłucze Germanów.

M*A*S*H

reż.: Robert Altman
Lekarze ze szpitala polowego w Korei poddają skomplikowanym operacjom zdrowych żołnierzy US Army. Po takich zabiegach pacjenci w ciężkim stanie są wysyłani  śmigłowcami bezpośrednio na front, a lekarze udają się na drinka.

FULL METAL JACKET

reż.: Stanley Kubrick
Grupa  żołnierzy wyniszczonych psychicznie wojną w Wietnamie zostaje wycofana z frontu i trafia do jednostki wojskowej, gdzie przechodzi trening musztry pod okiem bezlitosnego sierżanta. Trening czyni cuda: mężczyźni młodnieją, zapuszczają włosy i wychodzą do cywila w świetnych humorach.

ROBOCOP

reż.: Paul Verhoeven
Robot policyjny ratuje wielu ludzi, wskrzeszając ich po śmierci i lecząc im rany. Idzie mu świetnie aż do chwili, gdy jego przełożeni postanawiają poddać go skomplikowanej operacji i zrobić z niego człowieka.

APOLLO 13

reż.: Ron Howard
Lecąca na Księżyc grupa astronautów przez większość filmu wytrwale stara się popsuć swój pojazd kosmiczny zachęcana do tego przez kontrolę lotów w Houston. Maszyna jednak cudownie naprawia się sama, astronauci wracają na Ziemię,  żeby po lądowaniu pójść sobie na grilla.


MOST NA RZECE KWAI

reż.: David Lean
Alianccy komandosi stawiają most na rzece w Birmie, a pojmani przez Japończyków brytyjscy jeńcy stopniowo go demontują. W podzięce za pracę Japońce wypuszczają jeńców z obozu.


BORAT

reż.: Larry Charles
Kazachski reporter uwalnia Pamelę Anderson z worka, a następnie wędruje przez całe Stany, by wrócić do swojej rodzinnej wioski w Kazachstanie, gdzie jego siostra trudni się prostytucją.

TERMINATOR 2

reż.: James Cameron
Historia dwóch tłukących się ze sobą robotów, przy okazji stopniowo odbudowujących spory fragment Los Angeles. Roboty w finale rozbierają się do naga i teleportują do przyszłości.

SZEREGOWIEC RYAN

reż.: Steven Spielberg
Grupa amerykańskich żołnierzy w trakcie walk w Normandii zostawia jednego ze swoich na  łasce hitlerowców, po czym zmyka ile sił w nogach w kierunku wybrzeża.

FILADELFIA

reż.: Jonathan Demme
Śmiertelnie chory Tom Hanks zdrowieje przez cały film, aż w finale dostaje pracę w renomowanej kancelarii prawniczej w Filadelfii.

SPIDERMAN
reż.: Sam Raimi
Filmowa historia superbohatera obdarzonego nadludzkimi mocami, który po ukąszeniu przez pająka zmienia się w niepozornego nastolatka i zaczyna wieść normalne życie, zamiast skakać niczym pchła po wieżowcach.


ROBIN HOOD

reż.: Kevin Reynolds
Leśny rozbójnik odbiera pieniądze ubogim i siłą wciska je miejscowym bogaczom oraz urzędnikom państwowym, choć ci stawiają mu zbrojny opór.


PROSTA HISTORIA

reż.: David Lynch
Dwaj zaawansowani wiekiem bracia rozstają się i postanawiają nigdy więcej ze sobą nie rozmawiać. Przez resztę filmu jeden z nich jedzie ogrodowym traktorkiem na wstecznym biegu do swojego domu położonego w sąsiednim stanie.

JA CIĘ KOCHAM, A TY ŚPISZ

reż.: Jon Turteltaub
Główny bohater zapada w  śpiączkę, a kobieta podająca się za jego  żonę wypisuje go ze szpitala i nieprzytomnego zostawia na torach kolejowych. Życie ratuje mu paru uprzejmych przechodniów, którzy dodatkowo budzą go ze śpiączki kilkoma mocnymi ciosami wymierzonymi w twarz.

TOŻSAMOŚĆ BOURNE’A

reż.: Doug Liman
Historia faceta, który przez cały film zastanawia się, co przydarzy mu się w przyszłości. Na końcu odchodzi od niego kobieta, traci przytomność, a rybacy wywożą go kutrem na środek Morza Śródziemnego i wrzucają do wody.

TITANIC

reż.: James Cameron
Wypełniony pasażerami liniowiec wyłania się z oceanu i zmierza w kierunku portu w Anglii. W trakcie rejsu panna z dobrego domu dochodzi do wniosku, że znajomość z ubogim lowelasem nie ma przyszłości i wybiera względy zamożnego lowelasa.

REVOLVER

reż.: Guy Ritchie
Niestety, ten film nie ma sensu także, jeśli obejrzeć go wspak. Sorry very, Guy!


Dodał(a): Andrzej Chojnowski Wtorek 19.07.2011